Prodat nemovitost se může na první pohled zdát jako rychlá a jednoduchá záležitost, ale opak je pravdou. Bez pomoci profesionála v oboru se z prodeje může stát vaší noční můrou. Jak takový prodej probíhá u naší realitní kanceláře vám ve zkratce popíši níže.
Pokud mě oslovíte o spolupráci, první krokem je vždy úvodní osobní schůzka. Ta probíhá pokud možno na vaší prodávané nemovitosti, případně lze uskutečnit v kanceláři naší RK nebo například ve vaší oblíbené kavárně. Zde vám představím svou práci i naši realitní kancelář, zjistím vaše potřeby a představy. Pokud vás můj přistup přesvědčí, že do toho chcete jít se mnou, nastává další krok. Tím je samotná prohlídka prodávané nemovitosti, kde zjistím její současný stav, slabé i silné stránky, specifika.
Po této prohlídce vám nastíním strategii a možnosti budoucího prodeje, připravím zdarma tržní odhad ceny vaší nemovitosti. Zároveň vás požádám o dodání nezbytných dokumentů, které od vás potřebuji zajistit jak ke správnému ocenění nemovitosti, tak pro potřeby budoucí inzerce a prodeje. Podepíšeme spolu smlouvu o zprostředkování prodeje, která obsahuje dohodnuté podmínky, jako je doba zastupování, inzerovaná cena nemovitosti, provize realitní kanceláře apod. Tato písemná smlouva je navíc vyžadována realitním zákonem, tak, aby chránila obě strany obchodu a zamezila případným nedorozuměním.
Uzavřením smlouvy o spolupráci je proces prodeje teprve na počátku, je potřeba ještě spoustu úsilí k samotnému uskutečnění převodu nemovitosti na nového vlastníka. Pojďme po pořádku. Danou nemovitost je potřeba správně připravit na focení a další propagaci. Ve spolupráci s majitelem zajišťujeme nutný úklid, posléze také tzv. home staging nemovitosti. Jakmile je tato práce hotová, mohu pozvat na nemovitost našeho fotografa, který jí nafotí, případně zde natočí video či nascenuje nemovitost tak, že je posléze možné se v ní virtuálně pohybobst.
Pokud již došlo k přepisu majitele na katastru nemovitostí či na družstvu, nastala chvíle, kdy je potřeba nemovitost předat fyzicky novému majiteli.
Úkolem realitní kanceláře je připravit Předávací protokol k nemovitosti a domluvit osobní setkání prodávajícího a kupujícího na dané nemovitosti.
V den předání nemovitosti obdrží kupující od prodávajícího všechny nezbytné náležitosti nezbytné k řádnému užívání nemovitosti např. veškeré klíče, návody, garanční listy, plány apod.
Do předávacího protokolu se zaznamenají stavy měřidel (elektřina, plyn, voda, teplo), tak, aby mohlo dojít k ukončení dodavatelských smluv u původního vlastníka a přepisu energií na vlastníka nového
Pokud to situace vyžaduje, do předávacího protokolu se zaznamenají i veškeré nedostatky zjištěné v den předání včetně způsobu a termínu odstranění těchto nedostatků